lauantai 22. elokuuta 2020

Uusi kaupunki! sekä lätinää

Oho, on hieman aikaa vierähtäny viimeisimmästä postauksesta blogin puolelle :o Oon lähinnä keskittyny rakentamaan uutta kaupunkia, joka on kaikkien edellisten yhteentörmäys :D En oo pelannu varsinaisesti piiiiitkiin aikoihin, välillä tehny jotain ihan randomia ja palannu takaisin kaupungin pariin :o 

Mun poikaystävä on hirrrveen hyvä tietokoneiden kanssa ja se on katellu mun koneeseen osia, joita päivittämällä paremmiksi peli toimis kunnolla ja oon ollu monta kuukautta ihan täpinöissäni tästä ajatuksesta :D Muru laitto mulle uuden kiintolevyn koneeseen ja nauroin ääneen kun aikaisemmin pelin aukaiseminen kesti 16min ja kiintolevyn vaihdon jälkeen muuttui 4 minuuttiin :D Nyt on tulossa joku uusi näytönohjain joka laskee hintoja vanhemmille ja sitä hintojen laskua nyt ootellaan :) Ajatuskin nopeammin toimivasta pelistä herättää kuolanoron poskelle.. eiku hä 

 Mutta otin muutamia kuvia kaupungista mitä oon värkkäilly, nimeä sillä ei vielä ole ja minimaalinen määrä puita, kasveja jne. Taistelin pitkään vuorien kanssa, jotka on edelleen mulle se hankalin juttu kaupunginluonnissa :D

 

 
Keskusta nro 1. Mulla on ollu pitkään ajatus keskustasta, jossa pääsis kävelemällä putiikista/liikkeestä toiseen ja se olis nyt tässä. Keskellä isompi aidattu tontti tulee olemaan kaupunkipuisto missä voi pysähtyä, vaikka jätskille :3

Keskusta1 vieressä on ranta 1/2.


Vesi on mun lempielementti ja musta on kiva kuvata vesialueita, joten oleellisesti kaupungissa oon keskittyny erityisesti myös näihin vesialueisiin. :)



Opiskelin myös kuinka värjätä objekteja, oon aikaisemmin värjänny eliksiiripuodin kyltin harmaaksi erästä tonttia varten, joten oli pieni haisu mitä ja miten tehdä, mutta kyllä tuon sillan värjäykseen kului useampi tunti :D



Ranta 2/2, tämä on vähän syrjemmässä :)

En tiedä sopiiko tuo punainen lato nyt yhtään tähän... Joko poistan ja laitan jotain muuta tai värjään sen(kin) :D

Vuoristoa.. Tuolla korkealla vuoren vieressä on 64x64 tontti jonne tulee mun suosikkisimin koti :3 Jos oot seurannu tumbleria niin Suiren vierailee siellä aika usein x)

Vesiputous :)

Hieman keskeneräinen alue, mutta tuolla metsikössä tulee olemaan noitasisarusten talo, aikaisemmin luodut sisarukset, joille on jo talo valmiina.

Tämä on syrjäisempi alue jonne tulee hitosti roskia :D Ja kalapaikka josta kalastettujen kalojen syöminen on vähintäänkin kyseenalaista....... x)

2 kommenttia:

  1. Ai hitsi, toi näyttää niin kivalta!!! *___* Ja aina alkaa tehä ite mieli säätää kaupunkeja ku kattoo toisten kuvia :D En vaan jotenkii tajua miten maailmoja luodaan niin, et reunat ei näyttäs siltä et simmaailman maapallo on littee ja kaupunki neliskanttinen laatta keskellä merta :D En tiiä pitäskö siinä sit olla vaan niin paljon isompi pohjakartta, et johon reitiyksen laittas tarpeeks keskelle, ettei kamerallakaan voi liukua reunoille. Samalla tavalla ku simssin omat maailmat tuntuu siltä, et ne jatkuu kameran ulottumattomiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. EA käyttää kaupungeissaan distant terraineja joita voi myös tehdä itse. Silleen saa kaupungin joka ei oo saarimainen. En yhtään tiedä millainen prosessi sellaisen tekeminen itse ois, mutta löytyy ladattavana niin EAn omat kuin kolmannen osapuolenki tekeminä. :) Itse en oo koskaan käyttänyt kun saan päänsärkyä ajatuksestaki asettaa sellaista paikoilleen :D

      Poista